Jubileum kamp Wiltz 2010

Weer een update!

De Bevers:

Hallo mama's en papa's,

Daar zijn we weer en dat betekent dus dat we met de bevers weer terug zijn van onze tweedaagse hike! En schrik niet, lieve ouders, jullie kids zijn gisteren gestart, na een treintocht, om terug te lopen naar het kampterrein.

De trein heeft ons 14 kilometer van het kampterrein gebracht, en ja lieve mensen, dit moesten we teruglopen, met ook nog een rugzak, want dat is hiken!

De terugtocht was door de bergen, berg op berg af en ga zo maar door, was zwaar, maar we zijn bikkelbevers en trekken elkaar over de streep. De eerste dag moesten we 11 kilometer lopen en na deze lange tocht, kwamen we aan op ons ‘nieuwe' kampterrein. Uiteindelijk zijn we 4 1/ 2 uur onderweg geweest. Daar moesten we allemaal even op adem komen en flink uitrusten, voordat we konden gaan eten. En eten in de buitenlucht is op een kampvuurtje, dus wij ook, en dat was erg nieuw en indrukwekkend!

Dan nog even zitten bij het kampvuur, voordat we naar bed gaan. En we gaan slapen in twee tipitenten, zonder ons te wassen of tanden te poetsen en ook dit zijn we niet echt gewend, maar wel makkelijk. En heel gek, maar na zo'n tocht, zijn de kids toch echt wel moe en slapen snel, maar leiding ook!

Vanmorgen zijn we rond acht uur opgestaan en hebben we de bedden ingepakt, gegeten en dan weer aanlopen, voor de laatste 3 kilometer. Maar ook nu kunnen we ons niet wassen en tanden poetsen, maar dat vinden ze ook nu niet erg.

De tocht is niet lang, maar na een kwartiertje, krijgen we een enorme klim, die zelfs de leiding zwaar op het dak valt. Maar ook nu kunnen we de kids moed inpraten en kunnen we met z'n alle trots zijn op wat we kunnen, want we zijn toch snel boven op de berg.

Daarna hoeven we alleen maar af te dalen, maar ook dat valt niet mee, want het laatste stuk was via een afwatergeul. Toch nog steeds kunnen we al zingend het kampterrein oplopen en worden we ontvangen, door de andere speltakken en kookstaf. Zij waren erg trots op ons allemaal en vonden dat wij ook echte bikkelbevers waren.

Na de lunch, trakteren we de kids op het spelen met water en de hele middag zijn ze geweldig aan het spelen met de waterpistolen en in de zwembaden.

's Avonds voor het slapen kijken we nog naar ballen die ver de lucht in worden geschoten, door carbid te schieten, en we hebben geprobeerd de kids uit te leggen wat carbid is, of dit gelukt is moeten jullie zelf maar vragen.....

Nog even wat kleinigheden:

• We hebben post gehad vandaag en dat was erg speciaal en voor sommige emotioneel.
  • Gisteren zijn de weblogreactie's voorgelezen.
  • Julia wil nog lang niet naar de esta's die zijn lui en bij de bevers lopen we veel en daar krijg je energie van.

Tot morgen, want we moeten slapen, omdat we vroeg vertrekken.....de bikkelbevers.

De Esta's

Op woensdag hadden we rustige dag voor de esta's ingepland. Dat komt omdat het dinsdag bij robbeschreider een lange dag was en we hebben donderdag ook weer een lange dag voor de boeg. De esta's konden dus uitslapen. Uitslapen bij de esta's betekent dus tussen half 8 en 8 wakker zijn. Niks uitslapen dus! Na het ontbijt hadden de esta's de keus. Gaan we naar wiltz om souveniers en kaartjes te kopen of blijf je op het kampterrein. 20 esta's wilden wel gaan shoppen. Ze vertrokken met busjes richting het centrum, maar niet voordat we aan de achterblijvers vroegen of ze ook iets wilden. De achterblijvers wilden weer wuppies maken, dus daar kwam de wol weer tevoorschijn. Na wat bouwpakketten en spelletjes later kwamen de shoppers weer terug. Dus was het tijd om de kaarten te schrijven en de insignes te bekijken die zijn gekocht. Dus ouders jullie kunnen nog wel een kaartje verwachten. Ook hier is de postbode langs geweest dus de kinderen hebben de kaartjes ontvangen en ze waren er heel blij mee. Toen was het tijd voor een water4kamp. We hadden buikschuiven, spons gooien, flipper lopen en sponsbroekuitknijpen. En water en esta's dat is altijd een goede combinatie. Dus ze zagen er weer allemaal lekker uit! Dus met z'n allen even onder de sproeier. Na het avondeten was het tijd voor de spelshow mysterieguest. Wendy was steeds een ander persoon en door middel van vragen moesten ze erachter komen wie ze was. Ze mocht alleen maar ja en nee antwoorden. Als ze een man was dan was het standaard antwoord sinterklaas en de kerstman. Maar nee dat was ze niet. Ze is wel pino, kabouter plop en wesley sneijder geweest. Toen was het weer bedtijd want morgen moeten we er weer op tijd uit, want we gaan weer op weg met de trein. We gaan naar de dierentuin, maar daar morgen meer over

De Explorers:

Op woensdag zijn de explorers naar Luxemburg geweest. De pluscouts waren mee. Het volgende stukje van de plusscouts verteld ook wat de explorers gedaan hebben.

In de avond hebben ze nog een gave dropping gelopen. Half 2 waren we weerthuis.

De plusscouts:

Plusscouts

Woensdagmorgen 28 juli 2010, tijd voor een ontbijtje met een lekker bakkie verse koffie. Vervolgens nog een paar klusjes doen en daarna zijn we klaar voor vertrek. Vandaag zijn we samen met de Explorers naar Luxemburg-stad geweest. Eerst een stukje naar het kleine treinstation Paradiso lopen, wat niet heel ver van het kampterrein afligt. We zwaaien naar de treinmachinist en de trein stopt, want als je niet zwaait stopt hij niet. We stappen in de trein en onze reis naar Luxemburg stad begint. Na een uurtje hobbelen en heel vaak stoppen op kleine stations komen we aan op onze bestemming. Vervolgens lopen we direct door naar de kazematten. Dit is een oud vestigingswerk wat in meerdere oorlogen gebruikt is om de stad te verdedigen. We lopen door vele gangen, overal staan oude kanonnen en genieten we van het mooie uitzicht over de stad. Van zoveel cultuur krijgen we reuze honger en vallen we een Sub-way binnen voor een heerlijk broodje. De broodjes doen hun werk en onze honger wordt getemd. Vervolgens gaan we de stad in om te shoppen en pikken we een terrasje (die we daarna wel terug gegeven hebben).Wij zijn er ook achter gekomen dat je met zeven mensen gemakkelijk in één telefooncel kunt. Wij lopen op ons gemakje weer terug richting het station. De terugweg in de trein is het erg gezellig samen met de Explorers. Wij zijn er niet over uit wie er nu gekker zijn; de Plusscouts of de Explorers ????

Groetjes,

Henri van de Weijer

ingrid stommels

Beste allemaal

Wat een geweldige bikkelbevers zijn jullie toch 14 kilometer door bergen knap hoor. Volgende week in Oostenrijk gaan wij ook weer door de bergen lopen. Zal voor onze (luie) esta meiden Isa en Jula wat moeilijker zijn dan voor onze bikkelbever Tommie.
Alle stommeltjes een dikke knuffel van hieruit en voor de rest nog veel plezier, geniet er nog even van voor dat je het weet zijn jullie (gelukkig) weer terug

groetjes ingrid

Erik, Aafke & Indy

We hebben lang moeten wachten op een update, maar het was de moeite waard. Wat een fantastische update!!

Lieve bevers,
Wat zijn jullie stoere bikkels. Twee dagen op hike en dan zog zingend terugkomen op het kampterrein, knap hoor!!

Ik mis mijn beverbikkeltje wel, maar ik weet zeker dat dit voor hem een unieke ervaring is. Echt vet cool (aldus Nick haha).

Heel veel plezier nog de laatste daagjes en een hele dikke knuffel voor 'onze Nick'

Robert Miranda en Demy

heeey stoere bikkelbevers,

eindelijk weer een berichtje van jullie zodat we weten dat jullie weer heel terug zijn. (hoop ook zonder blaren)

We beginnen Kyell nu toch wel te missen vooral Demy (ze heeft niemand om ruzie mee te maken) en we kijken al uit naar zaterdag.

nog heel veel plezier maken en tot zaterdag

groetjes en knuffels aan Kyell van papa mama en Demy

Oma en Opa Haasnoot

Hartelijk dank voor jullie zeer uitgebreide berichtgeving!
Voor de thuisblijvers is het buitengewoon leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat.
Bovendien is daamee ook duidelijk dat we de kinderen met een gerust gevoel aan jullie kunnen overlaten.
Ook komt goed naar voren dat jullie het met z'n allen in Wiltz heel erg naar de zin hebben.
Over regen of slecht weer lezen we niets, dus ook dat gaat kennelijk best wel goed.
Bijna jammer als het vrijdag weer voorbij is.
Veel plezier nog verder.
Groeten aan Sterre (Estas) Veerle (Bikkelbevers) en Wessel (Plusscouts)_

Oma en Opa Haasnoot

De trip lijkt dus

Joost, Astrid en Zita van Raak

Poeh poeh, wat knap zeg 14 km gelopen en de vorige dag ook nog 11 km. Jullie zijn inderdaad bikkels.
Enzo je krijgt van ons samen met de andere een dikke 10 en voor jou nog een hele dikke kus van ons. En Yves, leuk he helemaal jou ding die leuke spellen, ook voor jou een dikke kus. We vinden het fijn om jullie zaterdag weer te zien maar eerst voor jullie nog een paar leuke dagen. veel liefs

Joost, Astrid en Zita van Raak

oeps, even een leesfoutje in totaal 14 km gelopen, natuurlijk nog steeds erg knap. Ik zit op mijn werk dus even een berichtje tussendoor, gaat niet altijd goed.

Opa en Oma Jonkers

Hoi Wouter Jonkers en de bevers ; wat zijn jullie toch kanjers ! Wij zijn trots op jullie (en op de leiding natuurlijk).Deze laatste dagen nog veel plezier.
Dikke knuffel ; tot Zaterdag

Opa en Oma Jonkers

Syl, Kees & Joyce

Hoi Yves en Enzo,

Wat zijn jullie stoere mannen zeg! 14 km lopen pfoe, superknap hoor! We hebben net alle foto's bekeken van jullie kamp, ziet er keigaaf uit! Geniet nog maar even lekker :-)

Hele dikke kus en tot later,
De buurtjes

Mama en Papa van Craig

Hoi Craig en allemaal zo te lezen hebben jullie het allemaal erg druk met alle leuke dingen dat jullie aan doen zijn. Het is zo stil hier zonder je, Esmeralda mist je ook. Groetjes van ons allemaal en tot gauw. Dikke kusssss voor je XX

Theo, Monica & Evy van Bokhoven

Dag lieve bikkelbevers!

Een groot applaus voor jullie hoor (en ook wel voor de leiding...), 14 km is niet niks!
Ik neem aan dat jullie nu wel een bad en een tandenborstel verdient hebben????
Anders stoppen we Anouk in een vuilniszak als we haar op komen halen zaterdaochtend....

Tot zaterdag lieve schat!

Dikke kus van papa, mama en Evy

Monique

He luitjes,
Ik wens jullie nog veel plezier toe de laatste 2 dagen.
Maak er morgen maar een gezellige bonte avond van.
Groetjes voor iedereen, Mo!

Ellen

Hee!
Na een lange treinreis van ongeveer 5 en een half uur eindelijk thuis. Nu mijn tas inpakken voor de volgende vakantie.
en ik wens jullie natuurlijk nog heeeeel veeel plezier met de rest van het kamp!
Debbie, nog een keer bedankt, je bent een held!
anders zaten we nu vast nog halverwege luik, want de volgende trein vertrok pas 2 uur later.
Liefs

ps. mooie brief toch explorers?

Sheila & Peggy

Ola! Beverkanjers, wij zijn super trots op jullie, wat een afstand hebben jullie gelopen zeg! Petje af!Wij doen hier alles lekker op de fiets. Wat ziet die TIPI er gaaf uit, dat zal een feest geweest zijn. En een lekker soepie gaat er altijd wel in!
Lieve Estas, wij kijken errugggh uit naar jullie kaartjes! Hebben jullie ook zo lekker geshopt, of waren de centjes al op bij het snoepwinkeltje?
Benieuwd of jullie watersponsbroeken bevallen, zijn ze nog heel??? De fotootjes van de Estas na alle waterpret zien we graag!

Nog super veel plezier de komende dagen.
Dikkle kus en knuffels van Sheila en Peggy uit Ibiza.