Jubileum kamp Wiltz 2010

De maandag!

Bevers maandag:

En daar zijn we weer voor de derde keer,

Vanmorgen moesten we erg vroeg opstaan, want we gingen, met de busjes naar Han sur Lesse. Daar stonden 4 dingen op het programma en als eerste zijn we met een bus op wildsafari gegaan. We hebben diverse Europese wilde dieren gezien en de oeros, was het meest indrukwekkend.

Natuurlijk krijg je dan honger, dus we gaan ons lunchpakketje tevoorschijn halen. Maar dan zien we iets wat erg raar is.....het lijkt erop dat Ferdinand twee verschillende bergschoenen aan heeft??? Hem vragende kan dat ook, want dan heeft hij gewoon een oude en een nieuwe aan!

Daarna naar een museum gegaan, om te zien wat er allemaal voor vondsten zijn gedaan in de grotten. En dan meteen door naar de grotten om daar weer een nieuwe ervaring op te doen. Als laatste gaan we nog naar de speleogame om daar naar een 4d film te kijken en om mee te spelen. Omdat het toch al later is eten we ook in Han en rijden daarna terug naar Wiltz. Op het kampterrein aangekomen zijn de kids erg moe en de meeste gaan naar de tent, om zich klaar te maken voor het bed. Maar als ze dan in bed liggen hebben ze weer een beetje energie en kunnen ze toch nog kletsen.

Dan nog een kleine mededeling namens Zoe, want zij vertelt dat haar moeder is afgeslacht, omdat ze niet verder kon op de weg?!?!?!?!

Niet tot morgen, want we gaan op tweedaagse hike,

Groetjes de bikkelbevers.

Explorers maandag:

Na een zware en vermoeiende nacht met spannende kampvuur-verhalen en een eigen explorer-kampvuur, was het tijd om vroeg op te staan. Want we hadden vandaag twee dingen op het programma staan. Om te beginnen met het lopen van een geocache. Deze lag verborgen in een leegstaande en vervallen fabriek. Dit was wel echt super gaaf om te doen, want je moest door die fabriek opzoek naar aanwijzingen. Dat betekende dus dat we trappen op, trappen af moesten en kruipen door gaten met enorm veel spinnenwebben. Maar toen we uiteindelijk het doosje hadden gevonden in een oude tank, waren we helemaal tevreden.
Het volgende deel van het programma kon helaas niet doorgaan omdat het regende en een instructeur ziek was. Maar daar konden wij zelf een erg goed alternatief voor bedenken. Namelijk een flash-mop doen. Dit hield in dat we naar een supermarkt gingen en rechtstreeks naar de tomaten gingen, deze pakten we vast en gingen het volgende lied zingen;

Lekker, fris en rood.
Maakt niet uit, klein of groot.
Echt lekker zijn ze wel.
En gezonder dan een frikadel.

Want het is tomatendag, tomatendag, tomatendag, tomatendag.
Alles kan en alles mag, want het is tomatendag,
tomatendag, tomatendag.
Ja het is tomatendag.

Dit riep vele leuke reacties op, zoals iemand die spontaan een toetje uit haar handen liet vallen. En mensen die keken of ze water zagen branden. Alles is natuurlijk op film gezet en daar op is alles duidelijk te zien.
Als afsluiting hebben we nog even cumbaya gezongen in een vol winkelcentrum.
Het was een prachtige dag, die nog wel even voortgezet gaat worden, met een eigen kampvuur en een hoop verhalen en roddels.

Ellen Verouden

Plusscouts maandag:

Vandaag zijn we gaan kanoën. We waren met negen personen,waarvan een persoon van de kookstaf en dat was maarten. We vertrokken met goed weer maar dat werd al snel anders. Donkere wolken trokken over ons heen en ja hoor we werden niet nat van het kanoën maar van de regen. ook peter had het erg naar zijn zin maar dat heeft hij nog al vlug als hij maar kan roken. Na ongeveer 13 km te hebben gepeddeld konden we aanmeren en uitstappen . na we ons te hebben omgekleed gingen we op de mountainbike weer terug fietsen naar de plek waar we zijn opgestapt. Iedereen was heel erg fit terug op een persoon na en dat was Henri, die hebben we zuurstof toe moeten dienen en ga zo maar door. We kijken weer terug op een geslaagde dag van de plusscouts.

Groetjes Hedwig Beekers.

Joost,Astrid en Zita

Hallo allemaal, wat een geweldig programma. fijn te horen dat jullie het zo naar de zin hebben. We zitten iedere avond met smart op jullie verhaal te wachten. Morgen van de bevers even geen verhaal, jammer maar horen dan alles overmorgen. wij wensen jullie veel plezier. veel liefs aan Yves en Enzo met een dikke kus en knuffel van Zita. nu al benieuwd naar de foto's.

ingrid stommels

Wat een leuke verhalen.

Oh wat zou ik graag even om een hoekje willen kijken. Hopelijke vanavond ook weer enig teken van leven van de Esta's. Het wordt hier nu wel erg stil zonder het geluid van mijn drie herrie makers.
En de bevers op hike, dat lijkt me helemaal spannend, hoe moet dat met al die knuffelbeesten, gaan die mee in de rugzak ?

Veel plezier

groet Ingrid en Wil-Jan stommels

opa Jan en oma Corry

hallo Kyell,

Wat fijn dat jullie het leuk hebben.
Hout halen voor het kampvuur gaaf hoor, en in het klimbos. En de lekkere beloningen die jullie krijgen hoop dat het eten voor jou ook lekker is?
Jullie vermaken je wel dat lezen opa Jan en oma Corry wel op de computer.
Nog een hele fijne week samen en we zien je zaterdag.

dikke kus van opa en oma.

bonnie sanders

Hoi allemaal. We lezen samen jullie leuke verhalen; echt gaaf hoor. Ja Peter en niet roken is als friet zonder mayo. We hopen dat het weer woensdag goed is, zodat we lekker met de cabrio naar jullie kunnen komen. Uiteraard heeft het ook een feestelijk tintje dan, omdat onze Peer dan jarig is!. We zien ons en veel plezier daar nog. Groeten Gerrit en Bonnie

jos

Wij zijn benieuwd hoe het met de scouts-groep gaat, waar blijft hun verslagje van de afgelopen dagen?

Opa en Oma Spierings

Hallo vakantiegangers,
Fijn te horen dat jullie het zo fijn vinden.
Wij zitten ook al op een berichtje te wachten van de scouts. Maar ik denk dat ze te moe zijn 'savonds om iets te schrijven. Ze moeten tenslotte alles zelf doen.
Gelukkig heeft iedereen veel plezier zo te lezen en doen ze veel ervaring op, dat is toch het voornaamste.
Nog een compliment aan de begeleiders en iedereen die er aan mee werkt.

Annemarie en Arno Schepers

Hallo daar!
Wat doen jullie allemaal gave dingen daar. Ook werkt het weer misschien niet helemaal mee, ik kan me voorstellen dat het super moet zijn op kamp.
Dat wordt weer afkicken als jullie thuis zijn. Nog veel plezier de komende dagen, Groetjes en knuffels.

Oma Ria en Opa Luc van Ruben en Manon Koets

Ik denk dat jullie het allemaal reuze leuk vinden.
Veel plezier nog de rest van de week.

Groetjes.

Ingrid Stommels

Hallo daar allemaal

Leuke foto's, ik kan net Jula van de zijkant herkennen.
Ik hoop dat er lekker veel foto's gemaakt worden die we dan na terugkomst kunnen bekijken.
Hebben jullie nog een teken van leven gehad van de bikkelbevers ?
Nog 3 nachtjes en dan mag ik mijn 3 kids weer zelf knuffelen, ik tel al af.
Veel plezier nog

groet ingrid