Jubileum kamp Wiltz 2010

Verslag van de kookstaf

Zeven dagen zonder magnetron, koffieapparaat en hete kraan !

Het is dinsdagavond (denken we) , dus hebben we al een aantal maaltijden gekookt in onze veldkeuken. Met wat improvisatie en een flinke dosis humor en optimisme is het ons vanavond alweer gelukt om alle kinderen gezond en wel aan het eten te krijgen.

Dankzij ons fantastisch organisatietalent hebben we ook nog tijd kunnen vinden om een middagje te shoppen in Bastogne. Dit zou nooit gelukt zijn als we niet heel vroeg waren opgestaan om alles klaar te maken voor de maaltijden.

We beginnen namelijk al om pakweg half 7 met het zetten van de koffie en thee en het klaarzetten van de ontbijtspullen. Als alle groepen gegeten hebben en alle spullen zijn opgeruimd, gaat de kookstaf boodschappen doen. In nauw overleg met de groepen Pasen wij de maaltijden aan. Zo hebben we al een keer pannenkoeken gebakken voor de Bevers en de Esta's hebben mee mogen helpen met het maken van tosti's in een supergrote braadpan van 1 meter doorsnede.

Na de lunch oefenen wij onze act voor de Bonte Avond en dan is het tijd om aan het avondeten te beginnen. Voor de scouts leveren we alleen de ingrediënten aan omdat ze zelf koken, voor de overige ca. 90 personen koken wij.

Om dat goed geregeld te krijgen en daarna weer alles netjes op te ruimen, zijn we wel een paar uur bezig! Wij snappen inmiddels wel waarom de scouting graag een kookstaf mee wilde hebben !!

Wij beheren ook het snoepwinkeltje voor de kinderen en sommige leiding.

Nog een paar dagen te gaan, wij gaan er iets leuks van maken !

Anneke, Bernadette, Maarten, Rob , Sylvia en Yvonne

ingrid stommels

Beste Anneke, Bernadette,Maarten, Rob, Sylvia en Yvonne

Geweldig dat jullie dit voor onze kinderen willen doen. Ik hoop dat jullie tussen het vele werk door ook nog tijd hebben om ervan te genieten

groetjes ingrid

Erik, Aafke & Indy

Applaus voor de kookstaf!!!!

Paul en Caroline

We snappen nu dat de scouts iets langer nodig hebben om ons te berichten... Zij hebben de belangrijke taak het de kookstaf iets te verlichten !!
Petje af voor de kookstaf en ook veel kookplezier voor de scouts. Dus Dion we hebben na deze superleuke week natuurlijk alle vertrouwen in jouw kookkunst deze vakantie... kan onze 'kookstaf' af en toe eens een dagje vrijaf nemen. heel veel liefs x

Sheila & Peggy

Wat fijn om te lezen dat alles lekker loopt. Waar zouden ze zijn zonder jullie, kookstaf? Het is toch een hele happening om in een niet al te luxe keuken een lekker potje op tafel te zetten voor zoveel mensen... Jullie krijgen van ons een staande ovatie, uit BARCELONA! Sheila en Peggy