Jubileum kamp Wiltz 2010

Estas en scouts Maandag en Dinsdag

De esta's maandag en dinsdag:

op maandag hadden de esta's wat pech met het weer, maar dat kon de pret niet drukken we hebben met z'n allen lekker geknutseld. We hebben wuppies gemaakt en dat was een reuze succes, dus ouders pas maar op er komen wel wat wuppies mee naar huis! Met de kookstaf heb we lekker tosti's gemaakt in de grote pan. Daarna hebben we heel het kampterrein verblijdt met onze zangkunsten. We hebben lekker gezongen en muziek gemaakt. Of de rest daar blij mee was dat weten we niet, maar wij vonden het super! 's Avonds hebben we nog de spelshow wie ben ik gedaan en daarna was het weer bedtijd want de volgende dag moeten we vroeg op.

Op dinsdag was het vroeg dag voor de esta's de wekker ging om half 7.

Dat kwam omdat we een lange en leuke dag voor de boeg hadden. We moesten 2 keer met de trein naar munshausen. Daar stonden 2 busjes en die brachten ons naar de plek van bestemming. Daar gingen we naar robbeschreier toe. Dat is een toeristencentrum. Daar konden de esta's allerlei activiteiten doen. We gingen met 3 groepen die activiteiten doen. Zo hebben ze op een ezel gereden, in een huifkar gezeten, dieren eten gegeven, kaarsen gemaakt, bij een imker geweest en wol gewassenen en geweven. Het was een educatieve maar vooral leuke dag.

Scouts zondag, maandag en dinsdag:

Zondag 26 juli zomerkamp Wiltz.

Toen we vroeg waren opgestaan gingen we onze piranha patrouille aan het ontbijt.

Tom en Jochem (gezellig) waren de leiding die bij ons kwamen eten. We waren veel aan het lachen tot Sabine ( van de Explorer) langs kwam. Ze stelde aan Tom de vraag: Heb jij een 2-ling gen?! Tom zei natuurlijk geleik ja terwijl hij niet wist waar het over ging. Toen ze uit gediscussieerd waren en Sabine weer terug naar haar groep was zei Tom dat hij over een paar jaar wel wou: Bleeh! Na het ontbijt gingen we houtsprokkelen en 3 vuurtjes maken. Op die 3 vuurtjes gingen we 'primitief koken'. Wat dit moest voorstellen? Nee daar konden we ons niks bij bedenken. Uiteindelijk hadden we kroepoek gemaakt de bereidingswijze ging zoals bij popcorn: warmen in olie en op een gegevenmoment 'plof'! we hadden er niet zo veel van verwacht maar het was juist super lekker!! Ook hadden we een mega groente/fruit spies en sinasappel cake gemaakt dit was wat minder maar nog lekker. In een gefabriceerde oven ( een bouwsel van tegels) bakken we onze ham pizza en hij was ook al zo lekker. Als laatste maakte we spareribs en drumsticks, net zo lekker als de rest. Kortom smullen geblazen! Na het smullen gingen we het eten laten zakken door een mooie tocht naar door stukje Wiltz

Daarna moesten we meteen gaan foerageren voor het avondeten. We aten chili con carne. Het was lekker. Daarna gingen we afwassen en daarna een inspectie door de leiding. De dag winst ging naar de haviken. Toen moesten we bij elkaar komen voor het programma van maandag en dinsdag. We gaan een hike lopen we moesten van Bart onze tas pakken. Daarna nog snoepwinkeltje en toen naar bed want we moeten er morgen vroeg uit.

Groetjes Piranha

Maandag 26 juli zomerkamp Wiltz.

We werden om 7 uur s'ochtends wakker gemaakt door Carola ... later door Bart. Rond half 8 zaten we het ontbijt te eten. Daarna moesten we nog wat spullen inpakken voor de tocht. Toen we met alles klaar waren, het was ondertussen al 9 uur reden we met 2 auto's of meerdere en een aantal busjes. We moesten ongeveer een uurtje rijden voordat we bij het punt waren waarbij we gingen beginnen aan de hike. We waren er pas om half 11.

Veel dachten dat het bos hetzelfde als in Nederland is. Maar we stonden versteld van het bos en de natuur, helaas ook naaktslakken.

Toen we bij een grot kwamen liepen Lisette, Muriel, Roanne en Rita ( een leiding die met ons meeliep) door de grot. Dianne en Kelly bleven onder een paar rotsen zitten. Het was donker en smal maar ook eng maar en groot als je omhoog keek. We liepen nog een paar andere grotten. In een van de grotten was Rita vastgelopen. Het had echt veel geregend en we moesten doorweekt de trappen oplopen. Het was op en af, telkens het zelfde. Op het laatste deel van was een uitkijkpost met een prachtig uitzicht. Toen we terug liepen riepen de mensen al :'ah ! daar komen de laatste aan'! Gelukkig konden we er wel om lachen. We kregen een lekker ijsje maar we moesten wel wachten om de frietbuilen te maken. We moesten passen maar het paste. We gingen rond 8 uur barbecueën met veel vlees: speklappen, varkenshaas, hamburgers, frikandel en meer. Ook hadden we een aardige buurjongen genaamd Dylan uit Brielen.

Tarantula's

27 juli zomerkamp Wiltz.

Vanmorgen stonden we op de camping op. En liepen naar de kanoplaats.

Toen stapten we in de kano's en vaarde we weg, naar ongeveer een uur hadden we een lunchpauze.

Toen gingen we nog een anderhalf uur kanoën .

De explorers stopten af en toe om ons nat te gooien.

Toen we op het eindpunt aankwamen waren Jeroen en Niels als eerste van de scouts aangekomen. Het was even wachten op het de busjes maar dat maakte niet uit.

We reden in 1 uur en 20 min naar het kampeerterrein. Daar konden we onze spullen weer uitpakken. Toen aten we kip kerrie en ging we nog even bij het kampvuur zitten.

De Panters

Diny, Peter en Jorn

Superleuk reisverhaal. Het duurde wel even voor we iets van de scouts konden lezen, maar dit is heel leuk. Nog heel veel plezier en de groetjes speciaal aan Rowin.

Mennon

Hoor en zie dat jullie lekker aan het genieten zijn!
Ook worden jullie lekker verwend door de kookstaf!

Geniet nog lekker allemaal op dit unieke kamp en de scouts kunnen na het kamp thuis ook een maaltje maken zo te horen.

Paul, Dieke en Meta

Oh Janna, wat een geluk! Knutselen!
Vond je het ook leuk op de ezel?
We zijn alweer benieuwd wat jullie vandaag gaan doen!
Heel veel liefs van ons allemaal.

Oma en Opa Haasnoot

Jammer van het weer, maar knutselen is ook erg leuk. We zijn erg benieuwd naar de wuppies nieuwe stijl. Wat een feest om met de trein te reizen, dat is nog eens wat anders dan de eeuwige auto.
Enfin, kaarsen kopen voor de Kerst is vanaf nu dus ook een afgedane zaak: die zullen de kinderen nu wel maken. Waar heb ik dat eerder gehoord, Wessel?
Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en wat zullenl de kampleiding en medewerkers aan het eind van de week aan vakantie toe zijn.

Veel liefs aan Wessel (plusscouts), Veerle (Bevers) en Sterre (Esta's)

gerry en jos

Fijn dat er nu ook iets te lezen is van de avonturen van onze scouts ! Allemaal heel veel plezier en de groetjes aan Lisette !

Lotte, ome Ronald en tante Gitte

Gelukkig, een teken van de scouts. Fijn om te lezen dat ook jullie je prima vermaken. Dat komt wel goed, daar in Wiltz!!!!
Geniet er allemaal nog even van want de week vliegt voorbij al denken daar de mama's anders over.......
Goed hoor, Jeroen en Niels als eerste binnen, had ook niet anders verwacht. De groetjes aan iedereen van ons.

Oma Çoise en opa Jos van Raak

Hoi Yves en Enzo.
Als wij zo door jullie reisverslagen heen kijken lijkt het een super gaaf kamp waar alleen maar heel veel plezier te beleven valt. Wij hopen dat jullie nog een aantal fijne dagen mogen hebben met veel verrassingen. Groetjes Opa en Oma.

sheila H. en Peggy ter H.

Het klinkt allemaal hartstikke gezellig bij jullie in Wiltz. Hopelijk wordt het weer, weer snel beter!
Lieve groetjes uit een superzonnig en prachtig Barcelona!!!
Sheila & Peggy

Joost, Astrid en Zita van Raak

Wat leuk om een van onze kinderen te zien op de foto. Zo te zien en te lezen hebben jullie het nog steeds naar jullie zin. We hopen dat het weer goed blijft mee werken. Vandaag is het hier wat grijs in de lucht en het zou nog gaan regenen. Hoe is het met de leiding? is het voor jullie ook zo genieten en begint de vermoeidheid al een beetje toe te slaan? veel plezier nog en wij horen het wel weer. groetjes van ons

Ingrid & Rob Kuipers

Leuk om zo te vernemen wat jullie allemaal doen. We zijn benieuwd naar jullie verhalen over de vele belevenissen. Jeroen geniet ervan, we zijn trots op je!
Vele groetjes.

Bart en Joyce

Hey Yves en Enzo.wat staan jullie leuk op de foto en wat ziet het er gezellig uit bij jullie!Veel plezier nog!Veel liefs van Bart en Joyce en een dikke knuffel van ons puppy hondje Denzel,die zien jullie als jullie kome logeren.xxx.