Jubileum kamp Wiltz 2010

De tweede dag

Bevers tweede dag:

Daar zijn we weer,

Onze eerste nacht zit erop en is prima verlopen. Na het ontbijt zijn we naar de bossen gegaan om hout te sprokkelen voor het kampvuur 's avonds. Wat een beleving weer, de bossen hier staan op de berg, dus we moeten hevig klimmen.

Maar we krijgen wel een lekkere beloning, want de kookstaf verrast ons met pannenkoeken. Dan even spelen en dan weer een wandeling door de bossen, berg op, naar Wiltz. En ook hier hebben ze ijsjes, dus dat is smullen. Ook gaan we een toren beklimmen en hebben geweldig uitzicht. Keyll ziet zelfs het kampterrein, dat achter de berg ligt.

Terug op het terrein is er tijd voor de kids zelf en de meeste spelen lekker buiten. Het eten voor vandaag is chili con carne en bijna alle bevers hebben gesmuld! We eindigen de dag met het kampvuur en daarbij moet je zingen, dus wij ook!

Tot morgen,

Bevers.

De esta's tweede dag:

op de tweede dag gingen de esta's iets heel leuks doen. We gingen met de busjes op pad naar Vianden. Het chateau hebben we gezien, maar daarvoor gingen we er niet heen. We gingen naar indian forrest, een klimbos. Daar werden de esta's in tuigjes gehesen en gemeten hoe lang ze waren ivm het parcours dat ze mochten afleggen. Na de uitleg van de tuigjes was het tijd voor het oefenparcours. Nadat dit door iedereen goed was afgerond mocht ieder zijn eigen parcours afleggen. Het begon vrij laag en makkelijk tot hoog en moeilijk. Heb van iedere esta gehoord dat ze het super vet vonden.

Explorers tweede dag:

We mochten vandaag uitslapen, wat een feest! We mochten tot wel 9 uur in bed liggen. Om 9 uur zat iedereen fris en fruitig aan het ontbijt en gingen we lekker boterhammetjes eten. Toen moesten we een lunchpakketje maken omdat we een tocht gingen lopen door de bergen. Ik zat met Ellen en Dylan bij Krul in de auto waar we gedurende de één uur reis durende genoten hebben van K3. Toen werden we gedropt in the middle of nowhere. Toen hebben we 4 uur door de bergen met een hellingspercentage van 70 procent gelopen en hebben we liedjes gezongen voor de bomen. Het was trouwens wel heel prachtig met de grotten enzo. Vervolgens merkten we op dat we eigenlijk een groot rondje aan het lopen waren dus belden we Krul en Vunz maar of ze ons konden komen ophalen. Toen hadden we wel zin om naar de kermis gegaan dus zijn we met zijn allen in de botsautootjes geweest. Daarna zijn we een ijsje gaan halen in de winkel, en wegwerpbordjes zodat 5 van ons niet weer van de tafel hoefden te eten vanavond. Toen zijn we weer naar het kampterrein gegaan en hebben we chili concarne gegeten, en zijn we met zijn allen een ode gaan brengen aan de kookstaf. Als toetje kregen we vers fruit met slagroom, en hadden Krul en Vunz 3 levels teambuildingactiviteiten bedacht. De eerste opdracht was een wandelende A bedienen zonder te praten, de tweede was ‘dambord' en de derde opdracht was ‘het spinnenweb'. Dit was erg leerzaam en goed voor ons groepgevoel enzo.

Plusscouts tweede dag:

Vandaag hadden de Plus scouts een rustige dag. De brug die vandaag op de planning stond was gisteren immers al gemaakt door de Explo's aangevoerd door Frank en Vincent. Gelukkig was er nog hout genoeg om een mooie entree te maken in de vorm van een 'vaas', een vierdelige vlaggenmast. Nu is het duidelijk wie hier kamp heeft !

De lunch bestond uit pannenkoeken en boterhammen. Om 13:30 vond de eerste plusscouts activiteit plaats, die net als de bevers bij het kasteel plaatsvond. OK, de bevers gingen te voet, maar dat was voor de plusscouts natuurlijk te ver. Wij gingen met de auto naar het brouwerij museum dat maar liefst uit 5 zalen bestond en waar wel 50 liter per keer gebrouwen kon worden. Na een korte proeverij van het gerstennat werd deze vermoeiende middag afgesloten met een schoonheidsslaapje.

Sheila Haasnoot

Wauw!! Wat ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen, het lijkt bijna alsof ik er zelf bij ben, ik kan het zo voor me zien hoe de Bevertjes hout sprokkelen, de Estas klimmen door het Indian Forrest en de Explos de weg kwijt raken en de +scouts bier "bekijken"(jaja).
Hopelijk omt de info van de scouts ook nog...

Hier heeft het de hele dag zo'n beetje geregend, dus daar heb je niks aan gemist hoor, de plantjes hebben genoeg water om de week door te komen.

Ik kijk nu al weer uit naar de volgende enthousiaste verhalen van morgen , dank je wel!!! Sheila

Marcel Sanders

Very nice to be able to follow the proceedings. more photos please. I was intrigued to read that you can call in a car for pickups when lost on a dropping.... Have fun!

Erik, Aafke & Indy

Kei leuk dat wij kunnen meegenieten van jullie avonturen!!

Wat fijn dat jullie zoveel hebben kunnen doen. Hier heeft het bijna de hele dag geregend, dus ik was al bang dat jullie daar ook regen hadden, maar dat is dus niet zo.

Hopelijk is het nu rustig op het kamp, liggen de bevertjes lekker te slapen. Hoe vinden ze het slapen in een tent, op een luchtbed, in een slaapzak?
Slapen ze een beetje?

Ik kruip lekker terug mijn bedje in. Hoop dat jullie vandaag weer een mooie en gezellige dag hebben!!

Knuffel vanuit Helmond

peggy ter hoeven

hoi hoi,

ik lees dat iedere speltak leuke activiteiten heeft gedaan vandaag,wat zullen ze slapen!
ben erg benieuwd naar de verhalen van morgen en de rest van de week.
leuk om alvast wat foto's te zien.

have fun

groetjes

Anita de Jong

Gelukkig hebben jullie mooi weer gehad, hier heeeel veeeel regen. Wat leuk dat jullie naar een klimbos zijn geweest, wat zal Karlijn genoten hebben (hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan en wilde ze zo graag nog een keer doen). Heel veel plezier nog en een dikke kus voor Karlijn.

Meta van Heugten

Wat een leuke verhalen! En fijn om foto's te zien. Veel plezier vandaag!

Voor onze Janna: we vinden je superstoer, genieten, hè meisje!

Petra, mama van Thijs Lodder

Zo te lezen doet de kookstaf goed werk!
Wat een plezier hebben jullie daar, toppie!
Thijs: geniet ervan jongen, je hebt het verdiend!

Ingrid Stommels

Wat een leuke verhalen en foto's. Kijk al uit naar wat jullie vandaag doen ? Hopelijk is het weer daar beter dan hier.
Hebben jullie extra ruimte nodig voor foto's ? Even laten weten hoor want ik wil graag nog veel meer foto's zien

knuffels aan Tommie, Jula en Isa

groet Ingrid

oma en opa Haasnoot

Wat een beregoed idee om zo het het thuisfront op de hoogte te houden. Fijn om te weten dat iedereen goed is aangekomen. Zo te horen vermaken ze zich uitstekend. Tja wat wil je ook, leuke uitstapjes, lekker verwend worden met friet en pannekoeken. Kan niet fijner !
Nog veel plezier en mooi weer. Hier is het knudde met
een rietje.

Groetjes oma Jannie en opa Nico.

TANTE TOETHY EN ELS VAN PUCK.

FIJN OM TE HOREN DAT JULLIE HET ZO LEUK HEBBEN, EN LEKKERE PANNENKOEKEN VOOR JULLIE MAKEN. DAT ZIJN DAAR GOEDE KOKS. EN ALLEMAAL SAMEN DE AFWAS DOEN LIJK ME HEEL LEUK , KUNNEN JULLIE LEKKER KWEBBELEN.VEEL PLEZIER BIJ HET KAMPVUUR EN SLAAP LEKKER.MORGEN WEER EEN LEUKE DAG. DIKKE KNUFFEL VOOR PUCK. VAN UIT MAASTRICHT.